Jaka jest cena pozytywnego wizerunku, czyli ile kosztuje eRzecznik?

Opis

Wizerunek marki to rzecz, na której dobrze rozwijająca się firma nie powinna oszczędzać. Raz utracone dobre imię bardzo trudno będzie odzyskać. Jednym ze sposobów na skuteczne dbanie o wizerunek marki jest instytucja eRzecznika.

 

Kim jest eRzecznik?

 

Osoba pełniąca funkcję eRzecznika jest przedstawicielem danej marki w Internecie. Do jej obowiązków należy komunikacja z konsumentami, ludźmi z branży czy dziennikarzami. Ponieważ Internet stał się w ostatnich latach przodującym i najlepiej rozwijającym się medium, obszarów do działania jest bardzo wiele. Pierwszym przykładem mogą być fora internetowe, gdzie będą występować tematy związane z marką. Kolejnym mogą być media społecznościowe, a szczególnie fanpage na Facebooku. Firmowy blog to świetne miejsce, gdzie można pisać artykuły na temat „najczęściej zadawanych pytań” i następnie odsyłać czytelników w to miejsce. Wreszcie są jeszcze emaile, na które eRzecznik również powinien odpowiadać.

 

Kompetencje eRzecznika

 

Ukazane powyżej powinności eRzecznika wyraźnie wskazują, że praca ta wymaga specyficznych umiejętności. Z jednej strony osoba taka musi bardzo swobodnie poruszać się po Internecie i wszystkich jego obszarach. Bez wątpienia media społecznościowe czy fora branżowe powinny być naturalnym środowiskiem jego działania. Z drugiej strony eRzecznik powinien być też ekspertem branży, którą reprezentuje. Pogodzenie tych dwóch zasadniczych kompetencji wydaje się kluczowe do skutecznej pracy w tym zawodzie.

 

Ile to kosztuje?

 

Instytucja eRzecznika stała się ostatnio bardzo popularna wśród dużych przedsiębiorstw. Nie dość, że dba o wizerunek marki, to podnosi też jej prestiż. Czy zatem eRzecznik może pracować tylko dla wielkich i bogatych? To zależy tak naprawdę, czego oczekujemy od takiej osoby. Nieoficjalne, umowne cenniki, które możemy znaleźć w sieci są bardzo różne. Właściwie to wszystko zależy od zakresów obowiązków. Wyróżnić możemy tutaj analizę treści, monitorowanie fraz, grafikę czy ilość wypowiedzi. Za kompleksowy pakiet wszystkich obowiązków z dużą liczbą wypowiedzi miesięcznie (np. 100) trzeba zapłacić 2000-2500 zł. Jednak za mniejszą ilość wypowiedzi i brak niektórych czynności możemy zapłacić dwa razy mniej. Trzeba pamiętać, że kompleksowy eRzecznik musi systematycznie monitorować Internet i reagować błyskawicznie w razie problemów.

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Recenzje

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Jaka jest cena pozytywnego wizerunku, czyli ile kosztuje eRzecznik?”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *