Opis
Wizerunek marki to rzecz, na której dobrze rozwijająca się firma nie powinna oszczędzać. Raz utracone dobre imię bardzo trudno będzie odzyskać. Jednym ze sposobów na skuteczne dbanie o wizerunek marki jest instytucja eRzecznika.
Kim jest eRzecznik?
Osoba pełniąca funkcję eRzecznika jest przedstawicielem danej marki w Internecie. Do jej obowiązków należy komunikacja z konsumentami, ludźmi z branży czy dziennikarzami. Ponieważ Internet stał się w ostatnich latach przodującym i najlepiej rozwijającym się medium, obszarów do działania jest bardzo wiele. Pierwszym przykładem mogą być fora internetowe, gdzie będą występować tematy związane z marką. Kolejnym mogą być media społecznościowe, a szczególnie fanpage na Facebooku. Firmowy blog to świetne miejsce, gdzie można pisać artykuły na temat „najczęściej zadawanych pytań” i następnie odsyłać czytelników w to miejsce. Wreszcie są jeszcze emaile, na które eRzecznik również powinien odpowiadać.
Kompetencje eRzecznika
Ukazane powyżej powinności eRzecznika wyraźnie wskazują, że praca ta wymaga specyficznych umiejętności. Z jednej strony osoba taka musi bardzo swobodnie poruszać się po Internecie i wszystkich jego obszarach. Bez wątpienia media społecznościowe czy fora branżowe powinny być naturalnym środowiskiem jego działania. Z drugiej strony eRzecznik powinien być też ekspertem branży, którą reprezentuje. Pogodzenie tych dwóch zasadniczych kompetencji wydaje się kluczowe do skutecznej pracy w tym zawodzie.
Ile to kosztuje?
Instytucja eRzecznika stała się ostatnio bardzo popularna wśród dużych przedsiębiorstw. Nie dość, że dba o wizerunek marki, to podnosi też jej prestiż. Czy zatem eRzecznik może pracować tylko dla wielkich i bogatych? To zależy tak naprawdę, czego oczekujemy od takiej osoby. Nieoficjalne, umowne cenniki, które możemy znaleźć w sieci są bardzo różne. Właściwie to wszystko zależy od zakresów obowiązków. Wyróżnić możemy tutaj analizę treści, monitorowanie fraz, grafikę czy ilość wypowiedzi. Za kompleksowy pakiet wszystkich obowiązków z dużą liczbą wypowiedzi miesięcznie (np. 100) trzeba zapłacić 2000-2500 zł. Jednak za mniejszą ilość wypowiedzi i brak niektórych czynności możemy zapłacić dwa razy mniej. Trzeba pamiętać, że kompleksowy eRzecznik musi systematycznie monitorować Internet i reagować błyskawicznie w razie problemów.
Recenzje
Na razie nie ma opinii o produkcie.